سیگنال خرید سهام سازمان بورس اوراق بهادار

سیگنال خرید سهام سازمان بورس اوراق بهادار

سیگنال خرید،بورس، ثروت ،سهامداری،نمودار سهام،پیشگویی
سیگنال خرید سهام سازمان بورس اوراق بهادار

سیگنال خرید سهام سازمان بورس اوراق بهادار

سیگنال خرید،بورس، ثروت ،سهامداری،نمودار سهام،پیشگویی

جلسه چهارم ... - بعد پترن، قسمت اول )تئوری الیوت

ساختارشناسی

مقدمه: هر قیمت به معنی یک اجماع آنی بر ارزش بین کلیه شرکت کنندگان در بازار است که منجر به انجام معامله شده و به عمل در می آید . قیمت یک پدیده روانی است. یک تعادل آنی افکار بین خریداران و فروشندگان است.، در واقع قیمت زاییده توده معاملگران اعم از خریداران ، فروشندگان و معاملگران بی تصمیم است و الگوهای قیمت و حجم بازتاب روانشناسی جمعی در بازار است.

در این بعد عمده ترین تمرکز این است که ببینیم آیا در ترند (حرکت اصلی) قرار داریم یا در کارکشن (حرکت اصلاحی). منظور از ساختار شناسی این است که کلیت قضیه را تشخیص بدهیم. همانگونه که قبلا نیز اشاره کردیم الیوت دید از بالا بر روی مارکت است و ساختارشناسی به عنوان اولین مرحله از شناسایی امواج الیوت می باشد که مهمترین مرحله نیز می باشد.

زبان عامیانه: هدف یک تحلیلگر تکنیکی این است که تشخیص دهد خرس ها از توان بیشتری برخوردار هستند یا گاوها ، سپس به گروهی که احتمال برد بیشتری دارد بپیوندد، اگر گاوها خیلی قدرتمند باشند باید بخرید و اگر خرس ها از قدرت بیشتری برخوردار بودند باید بفروشید، زمانی که خریداران و فروشندگان از یک قدرت نسبتاً یکسانی برخوردارند، یک معاملگر منطقی و حرفه ای کنار می ایستد و اجازه می دهد گاو ها و خرس ها بجنگند و هر زمان با دلایل منظقی احتمال برد یکی را بیشتر داد به او بپیوندد. الگوهای که بر روی نمودار مشاهده میکنید در واقع ردی است که گاوها و خرسها از خود به جای میگذارند . یک چارتیست یک شکارچی است که به پیگیری و دنباله روی علائم بسیار ظریفی می پردازد که فقط برای آنهایی که می دانند به دنبال چه چیز هستند قابل رویت است.

الگوهای نموداری می توانند در تشخیص اینکه احتمال ادامه یک روند بیشتر است یا بازگشت آن به معاملگران کمک کنند.الگوها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:
الگوهای ادامه دهنده Continuation Patterns
الگوهای بازگشتی Reversal Pattern

تذکر: بعضی الگوها می توانند به هر دو صورت ادامه دهنده و برگشتی به کار روند ، مثلث ها و مستطیل ها از معروفترین الگوهای هستند که هر دو قالب را به خود می گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد